After the wedding; onze huwelijksreis, deel 1

Vandaag is het ein-de-lijk zover, het eerste verslag over de huwelijksreis! Er is al veel om gevraagd en ik geef toe, het is ook wel rijkelijk laat, maar er was ook zoveel te vertellen over die huwelijksdag! Nu dan eindelijk mijn eerste artikel wat vertelt over de eerste 5 dagen. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Op dinsdag 10 oktober was het zover, Lars en ik gingen op huwelijksreis! En terwijl we, zoals je vorige week kon lezen, best laat naar bed gingen, konden we er prima uit komen ’s ochtends vroeg!
Rond 06.15uur vertrokken we richting Schiphol, onderweg nuttigden we nog even een ontbijtje, om vervolgens rond 07.45uur aan te komen bij de valet parking. Daar parkeerden we de auto, gaven we de sleutel af en begaven we ons, via de nieuw gebouwde route, vliegensvlug richting de vertrekhal! Wat een verbetering! ๐Ÿ™‚
Eenmaal bij de incheckbalie aangekomen ging alles vliegensvlug. Ook de douane en de paspoortcontrole verliep snel. En voordat we het wisten zaten we van een lekkere smoothie te genieten. ๐Ÿ™‚

Alles verliep op tijd en dus vertrokken we rond 10.30 richting Turks grondgebied. Belek here we come! ๐Ÿ˜€

Helaas kwamen we wel wat later dan gepland aan in Turkije, aangezien er in Antalya, waar wij moesten landen, een wielerronde bezig was, waardoor er helikopters in de lucht cirkelden en het vliegveld tijdelijk gesloten was! ๐Ÿ˜ฎ Na een minuut of 20 achtjes vliegen, konden we eindelijk richting luchthaven en waren we echt in Turkije aangekomen! ๐Ÿ™‚

Ook hier verliep alles weer vlekkeloos en snel! Voordat we het wisten hadden we de koffers en zaten we in de juiste bus richting ons resort.
De temperatuur voelde goed! Gelukkig maar! Het was de dagen voor onze aankomst namelijk echt noodweer geweest met onweer en veel regen! Voor de aankomende 2 weken zag het er daarentegen prima uit op buienradar! Iets met verdienen ofzo… ๐Ÿ˜‰

In een klein uurtje kwamen we aan bij ons resort; Paloma Grida in Belek! Een tikkeltje onwennig stapten we de bus uit en zochten we de receptie. Gelukkig stonden er een paar lieve mede toeristen die ons gelijk de weg wezen. ๐Ÿ™‚
Want ook al gaan wij jaarlijks naar Turkije, in dit resort en deze plaats waren we nog nooit geweest! Alles was dus nieuw!

We checkten in en kregen direct een plattegrond, onze kamersleutels en handdoekenpasjes. Ook werd ons uitgelegd waar we onze kamer konden vinden. En terwijl wij vast gingen zoeken, gingen de koffers op een kar, zodat we die niet hoefden te sjouwen. De bellboy zou ze later komen brengen ๐Ÿ™‚

Onderweg naar de kamer hadden we direct niet zo’n goed gevoel, we moesten namelijk helemaal het park af om bij onze kamer te komen. Bij het naar binnen gaan bleek dan ook dat onze kamer verschrikkelijk gelegen was, we keken namelijk uit op een tennisbaan, de doorgaande weg en wat bebossing. Als je vertelde dat we op de Veluwe waren, geloofden we je ook… We waren echt teleurgesteld! Dit was totaal niet wat ons beloofd was! En er stond ook nog geen eens een attentie op de kamer, terwijl er duidelijk was gecommuniceerd dat het onze huwelijkreis was… ๐Ÿ™

Na even kort overleggen samen, besloten we naar de receptie te gaan. We verblijven 2 weken, hebben grof geld neergeteld voor zwembadzicht en dan is dit niet wat je wilt. Gelukkig waren ze bij de receptie erg meedenkend en kregen we binnen 5 minuten een nieuwe kamer aangewezen! Direct begaven we ons naar de nieuwe kamer. Dit was fantastisch! Wat een uitzicht! En tevens een veel centralere ligging! Hier zouden we het echt wel 2 weken volhouden hoor! ๐Ÿ™‚

En om aan te geven dat we er echt heel erg op vooruit gingen hier de 2 uitzichten! Zoek de verschillen! ๐Ÿ˜‰

Toen was het zaak om echt vakantie te gaan vieren! De eerste 2 dagen stonden daarom in het teken van verkenning en uitrusten.
De dag van aankomst kwamen we niet verder dan het buffetrestaurant en de barstraat. De rest was slecht te zien omdat het al redelijk snel donker werd.
De volgende dag hielden we na het ontbijt een uitgebreide tour over het park en kwamen we erachter dat het echt heel gaaf was! De zwembaden waren echt wauw en het strand lag er ook heel mooi bij! ๐Ÿ™‚

En aangezien de zon wel erg fel was en ik snel hoofdpijn heb, leek het ons verstandig dat ik snel iets voor op mijn hoofd had. Daarom kochten we deze leuke hoed! ๐Ÿ™‚

Op vrijdag (13 oktober) stond onze eerste excursie op het programma! We gingen naar het centrum van Antalya en naar het aquarium.
Na een eerste gesponsorde stop bij een juwelier, gingen we gelukkig snel verder richting het centrum. Hier kregen we 3 uur vrije tijd om op eigen houtje alles te verkennen. Het was er prachtig! We keken dan ook onze ogen uit in de smalle steile straatjes maar ook zeker in de haven! Ook aten we een heerlijke lunch met een prachtig uitzicht over de eerder te voet verkende haven. ๐Ÿ™‚

Toen we allemaal weer op de afgesproken plek terug waren, vervolgden we onze weg richting het aquarium van Antalya, die bekend stond als het grootste tunnelaquarium van de wereld! ๐Ÿ˜ฎ

Ook hier kregen we weer wat vrije tijd om op eigen gelegenheid alles te bekijken. We zagen prachtige aquaria met hele mooie kleurrijke vissen! En terwijl het in deze toeristische attractie toch merendeel draait om de tunnel, vonden wij juist deze wat tegenvallen. Hij was wel heel groot hoor, maar we mistten het kleurrijke wat de eerdere bakken wel hadden. Toch vermaakten we ons prima hoor, want het was sowieso erg mooi en bijzonder om te zien! ๐Ÿ™‚

Aan het einde van de middag zat de excursie er alweer op en werden we weer terug gebracht naar het resort.
Hier fristen we ons op voor de avond, gingen we lekker eten en genoten we onder het genot van een potje skipbo, van de live muziek in de barstraat. ๐Ÿ™‚ Op deze gezellige plek hadden we het avond aan avond erg naar ons zin! We hebben nog nooit zoveel potjes Skipbo gespeeld als daar en ik heb ookย  nog nooit zoveel verloren… Maar ook traden er geweldige bandjes op! We hebben menig zangeres gehoord die zo mee kon doen aan de Voice of Turkey! ๐Ÿ˜‰

Op zaterdag is er altijd markt in het centrum van Belek. En omdat we gek zijn op de markten in Turkije, gingen we hier dus graag naar toe! Aangezien het maar tien minuten lopen was naar het centrum, besloten we de benenwagen te nemen. Met een route die eigenlijk alleen maar rechttoe rechtaan was, kwamen we aan in het centrum. Het was er echt heel gaaf! Zo waren we erg gecharmeerd van een gigantische waterval die verrezen was middenin het centrum! De letters โ™ฅBelek, zorgden ervoor dat het een echte toeristische trekpleister was!

Ook kochten we op de meterslange markt verschillende leuke dingetjes. Ik kocht onder andere een super gaaf vest! Die ik ’s avonds natuurlijk gelijk aan moest! ๐Ÿ˜‰

En met het bezoekje aan het centrum van Belek komt aan het eerste verslag een einde. Volgende week staan dag 6 t/m 10 op het programma en lees je onder andere over wat zwembaddagen, hoe we een dag te laat vierden dat we een week getrouwd waren en alles over onze excursie naar de green canyon!