Het zoeken van een locatie voor onze bruiloft, deel 3

En daar gingen we dan! Op weg naar een hele belangrijke beslissing, namelijk; Wat wordt de locatie voor onze bruiloft?!

Voor de eerste locatie, waren we best gespannen. Het was de eerste van de 5, door ons gekozen, potentiële ceremonie- diner- en feestlocaties.

Naast de vragen die we hadden, uitgebreid besproken in de voorgaande “trouwblog”, hadden we ons ook voor genomen er goed op te letten hoe de locatie aan zal voelen. We hadden vooraf een lijstje samengesteld met verschillende punten, namelijk:

– Hoe is het beeld van de eigenaar?
Is er een klik en voelen we ons er thuis of wordt er moeilijk gedaan over wensen en vragen en hebben we het idee dat de eigenaar ons liever kwijt dan rijk is?
– Is de eigenaar flexibel of daartoe bereidt?
We besloten situaties te schetsen van extremen, zoals een overlijden de dag van te voren of opeens veel meer gasten dan van te voren doorgegeven en zouden dan vervolgens kijken hoe de eigenaar hierop reageert.
– Wordt er de tijd genomen?
Sta je binnen een half uur weer buiten met een onvolledig gevoel of stap je na een tijdje in de auto met een glimlach en voldaan gevoel?
– Heb je een vertrouwt gevoel bij de locatie?
Voelt het alsof je er de belangrijkste dag van je leven door wilt brengen?
– Hoe is de sfeer van de zaal?
In ons geval hopen we op een warme, huiselijke en authentieke uitstraling.

Aan lijstjes geen gebrek die dag, want we hadden er nog 1! Eentje met praktische zaken, een lijstje die de doorslag zou kunnen geven als we er niet goed uit zouden komen, namelijk;

– Hoe is de bereikbaarheid van de locatie?
Aangezien wij gasten verwachten uit verschillende hoeken van het land, horen daar ook verschillende aanrij routes bij. Loopt er een snel- of provinciale weg? Is het er goed verlicht? Etc.
– Is er genoeg parkeergelegenheid bij de locatie? En wat zijn de eventuele parkeerkosten?
– Hoe is de bereikbaarheid van de zalen in het gebouw?
Aangezien wij wat mensen op onze gastenlijst hebben staan die slecht ter been zijn vonden we dit een hele belangrijke!  Zijn er een hoop opstapjes of trapjes om de ruimte van de ceremonie, het diner, het feest of het toilet te bereiken?
– Is er een opfris c.q. terugtrek ruimte voor het bruidspaar?
– Hoe is de opstelling van de zaal?
Is er een vaste opstelling van tafels, statafels en de plaats van de dj in de zaal of kunnen wij dit naar eigen smaak en wensen inrichten?
– Hoe is de koffie?
Aangezien de bruidegom in spe nogal gesteld is op een lekkere verse bak koffie, nam hij zich voor om op elke locatie een kopje te testen!

In een tijdbestek van 6 dagen hebben wij bij alle 5 de locaties een gepland gesprek gehad.  Je vraagt je misschien af waarom we dit zo snel achter elkaar hebben gedaan. Naast het vers in het geheugen hebben van alle informatie, was er ook een praktische kant. We hadden namelijk begrepen dat bij 1 van de locaties die we zouden bezoeken een regel was dat er na het gesprek een optie gezet zou worden op de zaal voor de beoogde datum, maar deze maar 2 weken zou blijven staan. Na deze 2 weken werd de datum weer vrij gegeven. Waren wij dus helemaal weg van deze zaal, maar kwam er na 2 weken een stel met dezelfde datum, dan zou deze zaal aan onze neus voorbij gaan. Dit wilde we koste wat het kost voorkomen, dus we besloten alle afspraken kort op elkaar te plannen en de locatie met deze regel als laatste te bezoeken.

Tijdens het bezoeken van deze laatste locatie gebeurde er iets magisch; We waren verliefd! Lars liep met een “smile van oor tot oor” en volgens Lars straalde ik ook totaal niet uit dat ik dit top vond! 😉
Het gesprek wat we hadden met de eigenaar voelde ook het beste van alle gesprekken. Hij gaf veel goede adviezen en dacht met ons mee. Alles viel in elkaar; alle vragen kregen een positief antwoord en de sfeerpunten op het 2e lijstje werden allemaal als top bestempeld! Qua praktische zaken liet het op sommige punten te wensen over, maar dit was gewoon top! Warm, huiselijk en zeer authentiek, precies zoals we de sfeer graag wilden zien. Een mogelijkheid tot de ceremonie buiten. Een goede klik met de eigenaar. Veel mogelijkheden en eigen inbreng werd gewaardeerd. Dit kon gewoon niet beter!

Alleen was er 1 heikel puntje. We wilden de locatie heel graag vast leggen, maar we wilden er wel zeker van zijn dat we er dan die dag ook echt konden trouwen, we wilden alles immers dolgraag op 1 locatie.
Een ambtenaar van de burgerlijke stand is echter pas maximaal 1 jaar van te voren te regelen bij de desbetreffende gemeente. En omdat je toch echt een ambtenaar nodig hebt om te kunnen trouwen, hebben we, in overleg met de eigenaar die heel meedenkend was, ervoor gekozen de optie voorlopig te laten staan en deze pas definitief te maken als we ook daadwerkelijk een ambtenaar hebben voor die dag. Mochten alle ambtenaren “uitverkocht” 😉 zijn, dan kunnen we altijd nog uitwijken naar een vrijgevestigd ambtenaar, maar aangezien daar de nodige extra kosten aanzitten, gaat onze voorkeur daar niet naar uit.

Er rest ons nu dus nog 1 ding voordat we verder kunnen met regelen voor onze grote dag; EEN AMBTENAAR! Dat wordt dus voor het gemeentehuis liggen op 7 oktober aanstaande! 😉 En tot die tijd heel hard duimen! Duimen jullie mee?

trouwblog 3

Veranderingen op GewoonSam
Misschien is het jullie opgevallen, maar er zijn wat dingetjes veranderd aan mijn website de afgelopen week.
Zo is GewoonSam nu ook te vinden op Instagram! In de desktop versie van de website, vindt je aan de rechterkant van elke pagina een “follow on Instagram button” met daarbij de foto’s die ik daar tot nu toe heb geplaatst. In de mobiele versie vindt je dit onderaan de pagina, onder het kopje “over mij”. Dus ik zeg: volgen, volgen, volgen! 😉

Ook is het makkelijker gemaakt om te reageren op een artikel. Dit hoeft nu namelijk niet meer persé door in te loggen met je naam en e-mailadres, maar kan nu heel simpel door middel van je Facebook account!
Hoe werkt dit?
Onder elk artikel staan vanaf nu 2 velden waar je een reactie achter kunt laten. In het bovenste veld reageer je met je Facebook account. Als je via je telefoon of computer dus automatisch met Facebook bent verbonden, kun je hier reageren door middel van een leuke boodschap aan mij te typen en vervolgens op plaatsen te drukken! Simple as that!
Mensen zonder Facebook niet getreurd! Jullie kunnen uiteraard ook nog gewoon reageren op de ouderwetse manier en dat is vanaf nu dus in het onderste reactie veld.

Reacties

Reacties

Eén gedachte over “Het zoeken van een locatie voor onze bruiloft, deel 3

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.