Reisverslag vakantie Turkije

Donderdag 19 mei om 02.45uur was het zover!  Mijn vriend Lars, zus Tamara en ik gingen op weg naar Schiphol, because we have a plane to catch! Nadat we door de strenge controles op het vliegveld waren heen gekomen, besloten we een bakje koffie te gaan drinken in 1 van de restaurantjes. En toen gebeurde het! BREAKING NEWS! Er was een vliegtuig vermist, wat onderweg was van Frankrijk naar Egypte! 😮
Een tikkeltje zenuwachtig en behoorlijk onder de indruk van het nieuws, stapten we om 06.30uur aan boord van het vliegtuig.
Vol verwachting plofte ik neer in mijn stoel en deed ik direct de riem vast! Hij kon dicht! En hoe! Ik had  nog een mega stuk over! Lars maakte direct een foto, want dit moest natuurlijk worden vast gelegd! Het beloofde nu al een geweldige vakantie te worden! 😀

IMG_5393 (Edited)(Heb je misschien mijn blog van 21 mei gemist, en snap je het verhaal met de riem dus niet? Lees deze dan hier terug).

We vlogen naar Antalya, daar maakten we een tussenlanding. Vervolgens vlogen we door naar Bodrum, onze bestemming! Het eerste gedeelte van de vlucht verliep goed. We hadden stoelen met extra beenruimte geboekt en zaten daardoor niet “opgevouwen”. Het laatste stukje, van Antalya naar Bodrum, verliep voor mij minder. Doordat het maar een klein stukje is, stijgt het vliegtuig niet zo hoog op. Hij vliegt daardoor continu tussen de bergen. En dat geeft een hoop turbulentie en luchtzakken. Ik was kotsmisselijk! En zag volgens omstanders letterlijk groen! Na een klein half uurtje zette de piloot de landing in en zakte de misselijkheid gelukkig snel weg.

Een bezoekje aan de visumcontrole, een zoektocht naar de juiste kofferband, opluchting omdat we onze koffers hadden, een loopje naar de juiste bus en een ritje naar het hotel volgden.

Ik herkende de route van de bus nog precies! Het  was dit maal namelijk de derde keer voor Lars  en mij dat we dit fantastische resort mochten bezoeken! Voor Tamara was het de eerste keer en überhaupt de eerste keer in Turkije.
Na het inchecken, bracht de bell boy onze koffers naar de kamer. Om 15.00uur genoten we van ons eerste drankje in de zon!

2015Zaterdag was het een bijzondere dag; mijn verjaardag!
‘S ochtends kreeg ik een cadeautje van mijn zus door middel van een filmpje, want het was een beetje lastig om het mee te nemen in de koffer. En het is ook altijd nog de vraag of zoiets de vliegreis wel overleefd. Een mooie mixer, waar ik super blij mee ben! Het filmpje leverde hilarische beelden op, aangezien ze hem voor de camera heeft uitgetest!
Van Lars kreeg ik mijn cadeau bij terugkomst in Nederland. Een hyper moderne en super de luxe weegschaal, waarmee je naast je gewicht, je bot en spiermassa en vocht en vetpercentage kunt meten! Ook daar ben ik mega blij mee!
Aangezien we onze verjaardagen samen vieren in juni, heb ik naast een paar hele lieve kaarten, die op de mat lagen bij thuiskomst, verder nog geen cadeautjes gehad.
‘S avonds hebben we heerlijk luxe gedineerd bij het Italiaanse restaurant op het park. Ik heb genoten van mijn zalm tartaar en entrecote! Als toetje werd er een heuse verjaardagtaart mét kaarsjes door 2 zingende obers gebracht! Al met al een hele leuke en geslaagde dag!

GewoonSam

Op zondagavond, was er zoals bijna iedere avond een show in het amphitheater. We hadden er al meerdere shows gezien van zeer hoog niveau en dus besloten we ook deze avond het theater te bezoeken.
Deze avond werd er echter geen gebruik gemaakt van professionele dansers of zangers, maar werden er 4 vrouwen uit het publiek gehaald, die voor het “vermaak” mochten zorgen.
Je raad het vast al, maar samen met een Belgische, een Turkse en een Duitse dame, was ik 1 van de “gelukkigen”!
Lars en Tamara hebben gegierd van de lach én alles met de camera op de telefoon vastgelegd. Aangezien ik dagen later door wildvreemden nog werd aangesproken over mijn optreden, heb ik maar besloten jullie ook van mijn kunsten op het podium te laten genieten…..

Aangezien de andere shows ook 😉 van hoog niveau waren hebben we deze vastgelegd op foto!

GewoonSam1

Op maandag stonden we op tijd op. Na een lekker en voedzaam ontbijt liepen we naar de entree van het resort. Al snel kwam er een jeep voorrijden. We gingen deze dag namelijk een jeepsafari maken richting de bergen van Sleepy Valley!
Er zaten al 3 Deense meiden in de jeep. Samen met hen bracht de super aardige chauffeur Mustafa ons naar de eerste stop. Daar kwam ook de andere jeep naartoe en haalden de excursie leiders de kappen van de wagens. Vanaf toen was het feest! We hebben bijna heel de route die volgde gestaan in de jeep en keken onze ogen uit! We zoefden door de bergen, het was er prachtig! Op een aantal punten stopten we om foto’s te maken. Ook stopten we nog op een panorama terras, daar was het uitzicht helemaal adembenemend! We reden zelfs ook nog dwars door een rivier! Heel gaaf!
Vervolgens brachten we een bezoekje aan een basisschool. Al die schattige kindjes in hetzelfde uniformpje deden me smelten….
Ook bezochten we turtle lake. Zoals de naam het al zegt, een meer waar voornamelijk schildpadden leven. We hebben er een aantal gezien, toen ze heel voorzichtig hun koppie boven het water uitstaken. Helaas kwamen ze het water niet uit en was het lastig vast te leggen op de foto.
Na een goed verzorgde Turkse lunch bezochten we nog een olijfoliefabriek en een prachtig strand. Hierna zat de excursie erop en kwamen we rond 16.00uur, vies van het stof en een tikkeltje rood door de zon, weer terug in ons hotel.

GewoonSam5

Op dinsdagavond besloten we wat foto’s van elkaar te maken op mooie plekjes in het park. Aangezien een foto een mooi aandenken is en ik natuurlijk behoorlijk ben veranderd het afgelopen half jaar, vond ik het leuk om onder andere een mooie profielfoto voor bijvoorbeeld Facebook te maken. Ik ben erg tevreden met de foto’s en wil ze dan ook graag met jullie delen:

GewoonSam2

Het eten op het park is van zeer hoog niveau. Vooral het main restaurant is erg groot en uitgebreid. Je vindt er werkelijk van alles! Zoals diverse salades, heerlijk gegrild vis en vlees, verschillende soorten brood, vers bereide pasta, dagverse soepen en natuurlijk de typisch Turkse baklava!
Tijdens mijn laatste bezoek aan de diëtiste hebben we het uitvoerig over deze vakantie gehad. Ik heb toen verschillende tips gekregen hoe ik het “eten” het beste aan kon pakken.
De eerste dag hield ik me er keurig aan. Ik at ’s avonds eerst flink wat sla, doordat ik al redelijk vol zat en nam dan nog een paar kleine dingetjes die ik heel erg lekker vond.
Ik was hier echter niet gelukkig mee. Ik wilde genieten! Ik had vakantie, maar vond dat ik nog teveel aan het werk was met betrekking tot het eten. Ik besloot het los te laten en een weekje nergens op te letten. Nou, genoten heb ik hoor! IJsjes, alcoholvrije cocktails, een omeletje als ontbijt en  ’s avonds heerlijke Turkse köfte! Op deze manier had ik echt vakantie!
Bij thuiskomst ben ik de volgende ochtend direct op de weegschaal gaan staan. 4,6kg erbij….. Dat is best een hele boel, maarja ik had er zelf voor gekozen. De kunst is om direct de draad weer op te pakken. En dat heb ik gedaan hoor! Gisteren (op mijn vaste weegdag), was er na pas 3 dagen maar liefst al 3,2kg af!
Wat was en ben ik blij! Blij met de heerlijke vakantie die ik gehad heb en blij dat er alweer zoveel af is!

GewoonSam3Heel de week hebben we het fantastisch gehad op het park. We hebben echt gedaan waar we zin in hadden. Niets hoeft, alles mag! Ik heb onder andere heerlijk gesnorkeld. Uiteraard hebben we ook lekker liggen “bakken” in de zon onder het genot van een drankje of een goed boek.
‘S avonds hebben we het erg naar ons zin gehad in de club. Iedere avond was daar live muziek of een dj. Op vrijdagavond was de Atlantis party. Echt een spektakel!

GewoonSam4Donderdag 26 mei vlogen we om 23.35uur weer terug richting Schiphol. Na een vlotte vlucht, en een soepele rit naar huis, lagen we om 04.15uur op bed. Die nacht droomde ik over de geweldige vakantie die we hadden gehad op Voyage Torba. En 1 ding is zeker mooi resort, we zien je in de toekomst zeker weer terug!