Een bezoek aan de vakantiebeurs

Van 10 t/m 14 januari vond in de Jaarbeurs in Utrecht de vakantiebeurs plaats. Op vrijdag de 12e brachten Lars en ik een bezoekje en lieten we ons verrassen door alle mooie vakantiebestemmingen. Benieuwd naar het verslag? Lees dan snel verder!

In de geloften die we aan elkaar uitspraken tijdens onze bruiloft spraken we los van elkaar uit samen de wereld te willen ontdekken. Omdat wij niet precies weten hoe en wat, leek het ons leuk om eens flink wat inspiratie op te doen. Waar kun je dat nu beter en vrijblijvender doen dan op de vakantiebeurs? Precies, nergens! Daarom besloten wij begin januari daar heel graag naartoe te willen en gingen we opzoek naar kortings- en winacties voor de toegangskaarten. Al snel kwamen we erachter dat er regelmatig 2 kaarten voor de woensdag, donderdag of vrijdag geveild werden op vakantieveilingen. En aangezien Lars regelmatig de vrijdag vrij is, was die actie voor ons prima! Voor €11,- inclusief veilingkosten hengelden we de 2 kaarten binnen. En dat terwijl in de reguliere verkoop 1 kaartje €12,- kost! 😮

Om 09.30uur stapten we de auto in richting Utrecht. We hadden er echt zin in! Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat we onze vakantie toekomst vast gingen leggen, of in ieder geval, voor een groot gedeelte gingen bepalen…

Na wat gezoek, door weg opbrekingen en ontbrekende wegwijzers, kwamen we rond 10.30uur aan bij de Jaarbeurs. Er waren al aardig wat mensen op de been. Wij liepen met de meute mee, hingen onze jas op, deden een plasje, pakten een plattegrond en liepen vervolgens hal 3 in, die vooral in het teken stond van Noord-Amerika en Canada.

Al snel leek het ons verstandig eerst even duidelijk te hebben wat we precies wilden bereiken en hoe we dit aan gingen pakken. We besloten dus neer te strijken in het horeca gedeelte van hal 3, voor een kopje koffie, thee en wat lekkers.
Al snel hadden Lars en ik duidelijk dat we zeker geïnteresseerd waren in Amerika. Het zou dan een rondreis worden per auto. We hadden al veel rondreizen per camper zien staan, maar dit leek ons toch net iets te back to basic en te hoog gegrepen voor de eerste keer.
Na deze korte drink pauze, gingen we dus opzoek naar een aanbieder van auto rondreizen door Amerika die ons meer kon vertellen. Al snel kwamen we bij de stand van Go Amerika, hier vertelde een hele aardige man ons alle ins en outs over de autorondreizen die hun bieden en de daarbij behorende prijzen. Al snel werd onze aandacht getrokken door Florida, een rondreis waarbij je van Orlando naar Miami trekt in een door ons gekozen tijdbestek. Je landt dan op Orlando waar een auto klaar staat, hopt van plaats naar plaats, waar iedere keer een hotel voor je gereserveerd is en vervolgens laat je de auto op Miami achter, waar vandaan je weer terug vliegt naar Nederland. Op de ene plek blijf je 1 nacht, op de andere 2 of 3, dit allemaal in te vullen naar eigen wensen en inzicht. De man adviseerde ons verderop meer informatie over specifiek Florida te vragen, aangezien daar een stand stond over Florida op zich en dus niet van een reisorganisatie of iets dergelijks.
We bedankten de man en zochten de Florida stand, die we al snel vonden. Een jonge man, die heel veel ervaring had met Florida vertelde ons enthousiast alle niet te missen plekken en hotspots en adviseerde ons continue hoe lang we ergens het beste konden verblijven. Gelukkig schreef hij het allemaal voor ons op, want dit was natuurlijk niet te onthouden… 😉
Van de Disney parken tot Sea World en van Key west tot de Everglades, alles werd ons verteld en uitgelegd. We kregen alle folders met de (geschreven) informatie en tips mee. Wij straalden ondertussen van oor tot oor! Wat was dit gaaf! Dit staat zeker hoog op ons verlanglijstje! 😀
We besloten ook nog bij Fox verre reizen te kijken wat zo’n rondreis ons bij hun zou kosten. Al snel kwamen we erachter dat daar het pakket ook echt het pakket is en dat je dat onmogelijk aan kon passen. Daar was de prijs ook naar volgens de medewerker. Dat kan best zo zijn, maar 1 dag op the Keys, is naar ons inzicht toch echt te kort! 🙁

Na ons bezoek aan Amerika (ja, zo voelde het echt), gingen we naar Azië! 😉 Al snel werd onze aandacht getrokken door Thailand. De stand van BezoekThailand.nl voelde goed en dus besloten we daar meer informatie te vragen. In het gesprek met een hele lieve dame, dat zeker een uur duurde, werd ons alles verteld over hun manier van werken, alle hot spots en de do’s en dont’s in Thailand. De bedoeling van deze vakantie is ook een rondreis, waarbij we met chauffeur en goed Engels sprekende gids een groot deel van Thailand bezichtigen. Hierbij landen we in Bangkok en maken we dan een reis die nader door ons in te vullen is door middel van bouwstenen. Dat zijn allemaal onderdelen, die samen de reis vormen en die wij dus helemaal zelf mogen bepalen! Wel adviseerde de dame zeker een bezoek aan “the golden triangle” het drielandenpunt van Thailand, Myanmar en Laos en een bezoek aan Kanchanaburi, waar de brug “the river kwai”, bekend van de film, zich bevindt. En wat voor ons sowieso vast staat is dat we eindigen in het zuiden om heerlijk uit te rusten in de huisjes op palen in de zee! 😀

Na Thailand, besloten we nog even in Azië te blijven om een loempia te eten, waarna we vervolgens verder gingen naar de Turkije, Noord-Afrika en Midden-Oosten hal. Hier vroegen we meer informatie over een deel in Turkije waar ik de laatste tijd veel over lees op de bruiloftspagina’s op Facebook, waar ik nog steeds lid van ben, namelijk Ölüdeniz. En niet alleen maar volgens de ervaringen op Facebook, maar ook volgens de mevrouw die ons de informatie gaf, is het er prachtig! Sowieso heeft Ölüdeniz 1 van de 5 mooiste stranden van de wereld en is het een veel gebruikte set voor film opnames. Doordat het er erg moeilijk is om een vergunning te krijgen voor hotelbouw, zijn die er dus niet veel, waardoor er ook relatief weinig toeristen zijn, in vergelijking met andere gebieden in Turkije. Door de combinatie van weelderige groene natuur, de helder blauwe Middellandse zee en parelwitte zandstranden, is dit Turkije niet te vergelijken met de andere delen van Turkije en dus een waar paradijs! Zeker een bestemming om te onthouden dus! 🙂

Hierna liepen we via Cyprus en Egypte en wat informatie vragen bij “Corendon” en “Kras”, door naar Zuid-Europa, waarna we in Griekenland een pita gyros aten, terwijl er om ons heen druk de sirtaki werd gedanst. 😉

Na de camping- en centraal en oost Europa hal links te hebben laten liggen, kwamen we aan in de hal met onder andere Groot-Brittannië en Scandinavië.
Hier werden we getrokken door de stand van IJslandTours. Een vrolijke jonge dame vertelde ons alle ins en outs en hoe we een reis door dit land het beste aan konden pakken. Ook hier betrof het een rondreis, die we op verschillende manieren aan konden pakken, maar waarbij onze voorkeur uit ging naar een individuele reis, waarbij er een terreinwagen klaar zou staan en waarmee we vervolgens van hotel naar hotel zouden hoppen op onze eigen vooraf bepaalde manier.
Om kennis te maken met het land werd ons geadviseerd eventueel deel te nemen aan de 5-daagse stedentrip naar Reijkjavik, waarbij je georganiseerd 3 excursies doet en waardoor je dus goed kunt bepalen of je het land nog verder zou willen leren kennen door er echt langere tijd naar toe te gaan, of dat je dit genoeg vindt.
Alhoewel je in IJsland op een hele andere manier vakantie viert, trekt dit ons ook zeker en gaan we ons in de komende periode oriënteren op de mogelijkheden van die 5-daagse stedentrip.

Na ons bezoek aan IJsland gingen we nog even naar de Experience hal, waar onder andere wat terrasjes waren en een Ibiza markt.

Om 17.00ur kwam onze reis over de wereld tot een einde en besloten we de auto op te zoeken. En terwijl we op voorhand echt niet goed wisten wat we konden verwachten en we zeker niet hadden verwacht er zoveel tijd te zullen besteden, hebben we echt een fantastische dag gehad!
Met 2 goed gevulde tassen met flyers, folders en informatieboekjes en heeeeeel veel inspiratie, gingen we terug naar huis! ♥

Heb jij 1 van bovenstaande bestemmingen, waar wij inmiddels helemaal idolaat van zijn, al eens bezocht en heb je tips voor ons? Laat het dan zeker even achter in een reactie! We zijn heel benieuwd!