GewoonSams jaaroverzicht 2017 + een vooruitblik op het nieuwe jaar!

Vandaag is het 1 januari, een mooi moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te blikken naar het nieuwe jaar! Bij deze terugblik zal ik als leidraad de artikelen van mijn blog gebruiken en zo maand voor maand de hoogte- of minder leuke punten bespreken. Lezen jullie gezellig mee?

In januari stond de introductie van mijn nieuwe rubriek “The wedding countdown” centraal en deze ging ook gelijk van start. Iedere donderdag, tot en met afgelopen donderdag, kwam er een bruiloftsgerelateerd artikel voorbij. Dan weer een foto met herinneringen en de week erna alles over de moeilijke keuzes in de bruiloftswereld, ik kreeg er geen genoeg van! 😉
Ook kwam in januari mijn eerste “ziek zijn” bericht online. Dit had alles te maken met mijn rottige buik, waar ik op 12 januari opeens last van kreeg. Gedurende het jaar zijn er meer artikelen over dit onderwerp verschenen en ook in het nieuwe jaar zal dat gebeuren, aangezien ik er nog steeds niet vanaf ben. Wordt dus vervolgd…

Op 13 februari schreef ik een artikel over “valentijns herinneringen”, uiteraard met het oog op de dag erna! Ik vertelde over wat Valentijnsdag voor mij betekend en wat we er zoal aan doen. Ook vertelde ik dat Valentijnsdag 2017 rustig zou verlopen, aangezien mijn gezondheidstoestand geen etentje of uitje toe liet. Ook plaatste ik deze foto uit de “oude doos”! ♥

In maart springt er voor mij maar 1 artikel echt uit en dat is uiteraard het artikel over mijn overleden nichtje Carola. Op haar 10e sterfdag schreef ik een ode aan haar, waarbij ik een hele dierbare foto plaatste. Ik kreeg er hele liefdevolle reacties op, ook van mensen die ik nog nooit heb gezien of gesproken. Dit maakte het voor mij een ontzettend dierbaar en waardevol moment! ♥

Als ik aan april denk, is er maar 1 woord wat er in me opkomt; HAPJES! Ik begon namelijk op 1 april met het hobby matig maken van hapjes bestellingen door derden. Het bleek een schot in de roos, want wat gaat het goed en wat zijn de mensen altijd tevreden! Ik hoop dan ook over precies 3 maanden de eerste verjaardag van HapjesVanSam te vieren en er nog een lange tijd veel plezier aan te beleven! 🙂

Ook bestond in april mijn blog een jaar! In het artikel wat ik er destijds over schreef presenteerde ik de cijfers, die ten opzichte van het jaar ervoor flink gestegen waren! Wat was en ben ik trots op mijn persoonlijk blog! ♥

In mei schreef ik een artikel met een nogal angstaanjagende titel, namelijk; “Leven tussen hoop en vrees, het was erop of eronder” Al snel maakte ik aan mijn lezers duidelijk dat het hier om de spannende seizoensontknoping ging van FC Dordrecht! Wat hebben wij afgezien en met de billen geknepen een seizoen, maar vooral die laatste wedstrijd, lang! Gelukkig beleefden we geen anticlimax en bleef FC Dordrecht na balanceren op het randje van de”afgrond” in de Jupiler League! 🙂

Op 09 juni beleefden mijn zus en ik een bijzondere dag. Want op de verjaardag van mijn overleden nichtje, die ik zojuist in de maand maart aanhaalde, bezochten wij behalve de bruiloft van een vriendin, live at Wantij! Tijdens de spectaculaire 1e editie van dit ontzettend gave evenement heb ik voor de eerste keer mijn jeugdidool Marco Borsato live op zien treden! En dat ook nog in mijn eigen geboorte- en opgroeiplaats! 😀
Het werd een onvergetelijke avond met veel tranen door de beladen dag, maar mede daardoor ook een onvergetelijke herinnering die ik altijd met me mee zal dragen! ♥

Juli was geen leuke maand! Alhoewel, Lars z’n verjaardag en Big Rivers buiten beschouwing gelaten dan… 😉 Ik kreeg namelijk op dinsdag 18 juli een skeelerongeluk, waar ik behoorlijk van ondersteboven en gehavend was. Mede door mijn zwaar gekneusde schouder verscheen er 2 weken geen artikel en heb ik in die tijd dus ook barweinig kunnen doen. Probeer alles maar eens met alleen je linker hand en arm te doen, terwijl je stijf rechts bent! En tevens heb je voor heel veel handelingen toch ook echt 2 handen nodig! Ik noem als voorbeeld maar even het dichtdoen van je broek… 🙁
Na 6 weken met pijnstilling, fysiotherapie en heel veel oefenen kwam er een einde aan de erge pijn en kon ik gelukkig mijn schouder weer zo goed als normaal gebruiken. Wel blijft het, zo merk ik ook na bijna een half jaar, nog altijd een zwakke plek…
Qua korsten ging het snel beter! In mijn gezicht was na een week al bijna niets meer te zien en na hevig smeren zit op mijn elleboog en knie alleen nog een klein litteken. 🙂

In augustus kon eindelijk mijn verjaardagscadeau verzilverd worden! Want voor de viering van mijn 30e levensjaar kreeg ik van mijn zus een bezoek aan de musical “The Lion King” cadeau! Echt een fantastisch cadeau! Het werd een te gekke dag, die we begonnen en eindigden op de boulevard van Scheveningen en waarbij we genoten van de gaafste musical die ik ooit heb mogen zien! ♥

Op 21 september sloot ik mijn afvalavontuur officieel af met het laatste bezoekje aan de diëtiste! Wat ooit op 05 november 2015 begon, eindigde nu met 55 kilo minder op het display van de weegschaal. Eigenlijk stond die -55 kilo al op 31 oktober 2016 op de weegschaal, maar het feit dat ik op die 21e september van het afgelopen jaar al bijna 1 jaar op “gewicht” was, maakte mij extra trots! Afvallen is namelijk niet moeilijk, het zo houden des te pittiger. Dat is me ook maar wat verteld, als ik weer eens trots aan iemand verkondigde dat ik in minder dan een jaar tijd 55 kilo was afgevallen. Nu peper ik het er dan ook naar harte lust bij al die zure typische Hollanders in dat ik weliswaar op 5 kilo schommel maar nog steeds ruim 50 kilo afgevallen ben en blijf, al langer dan een jaar! 😀

Heel oktober, november en een deel van december stonden in het teken van 1 onderwerp; DE BRUILOFT! Wat beleefden wij een meer dan geslaagde dag op 07 oktober! Echt een sprookjesachtige dag, waarbij meerdere dromen werkelijkheid zijn geworden! Het was fantastisch! 😀
En wat heb ik jullie bestookt met al die artikelen! Uit de bezoekerscijfers bleek wel dat de meesten van jullie dit helemaal niet erg vonden! Er werd dan ook in grote getale iedere maandag en donderdag enthousiast mee gelezen met alle avonturen! Van de laatste week voor de bruiloft tot alle belevenissen tijdens onze huwelijksreis, alle records tot nu toe werden verpulvert! En wat een hoop lieve en waardevolle reacties hebben wij gekregen op de foto’s die ik bij de artikelen plaatste! Het leverde ontzettend waardevolle momenten op! ♥

En dan zijn we nu toch echt aangekomen bij het nieuwe jaar 2018! Een jaar wat vandaag begonnen is en waarbij ik op persoonlijke vlak veel vorderingen hoop te maken. Ik ga namelijk zeer binnenkort, de precieze datum is nog onbekend, aan een cursus beginnen om te leren omgaan met mijn psychische klachten. En aangezien ik 3 volle dagen per week aan deze cursus deel ga nemen, is het te vergelijken met een parttime, of in mijn geval door de impact, fulltime baan. De duur van de cursus is onbekend, het is maar net hoeveel tijd ik nodig heb en hoe lang ik doelen heb om aan te werken. Dat kan een half jaar zijn, maar ook 10 of zelfs 12 maanden. Jullie zullen begrijpen, dat met een huishouden dat door gaat en de impact van deze cursus ik wellicht minder tijd ga hebben voor mijn blog. Hoe dat precies uit gaat pakken zou zich uit moeten wijzen als ik eenmaal met de cursus begonnen ben. Wordt dus vervolgd!

Ook dit jaar is weer een bijzonder jaar op liefdesgebied, zo hopen Lars en ik in dit jaar ons 10-jarig jubileum als stel en 1-jarig jubileum als getrouwd koppel te vieren! Ook hopen we een begin te maken met het ontdekken van de wereld zoals we ons als doel hebben gesteld op de dag dat we trouwden. De vakantie periodes staan in ieder geval al vast en ook over de bestemmingen zijn we al voorzichtig aan het fantaseren… ♥

Ook hoop ik er op blog gebied natuurlijk een mooi jaar van te maken, met veel mooie, leuke en inspirerende artikelen!
Bij deze wil ik in ieder geval al mijn lezers een heel mooi, liefdevol en vooral gezond 2018 toe wensen!

Reacties

4 gedachten over “GewoonSams jaaroverzicht 2017 + een vooruitblik op het nieuwe jaar!

• 1 januari 2018 om 16:06
    Permalink

Hoi sam, allereerst de beste wensen, je zal mij niet meer herrineren denk ik, ik heb ongeveer een jaar geleden een jas bij je gekocht en toen attendeerde je mij op je blog,toen ben ik je gaan volgen, ik lees ze altijd met veel plezier, vooral die van jullie huwelijksdag, die waren erg leuk om te lezen en wat een prachtige foto’s, ben benieuwd wat er nog meer gaat komen groetjes Marian Gerritse

• 1 januari 2018 om 19:11
      Permalink

Hoi Marian! Je naam deed niet gelijk een belletje rinkelen, maar het verhaal over de jas des te meer! Wat super leuk dat je me nog steeds volgt! En wat een lief berichtje! Werd er helemaal stil van! De aller beste wensen voor het nieuwe jaar en nog heel veel leesplezier gewenst!
      Groetjes, Sam

• 5 januari 2018 om 22:04
    Permalink

Hehe Lars en Sam de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat het een fijn jaar word maar als ik zo lees dan zijn er genoeg plannen/doelen om blij van te worden blijf je volgen Sam dikke knuffel

• 5 januari 2018 om 22:26
      Permalink

Heej Annie, dank je wel! Jij ook de aller beste wensen voor het nieuwe jaar! Bedankt voor je lieve woorden! Altijd leuk om een reactie van je te lezen! ?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *